På tide med NY SERVER

• Forslag til spillet

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

Hi,

You can find new board on address: https://forum.ikariam.gameforge.com/
    Please register there to continue with usage.

Old forum is in read only mode and will stay like that for some time

Ikariam team

• På tide med NY SERVER

Stadig mange gamle spillere forsvinner fra spillet og samtidig ser vi også nye spillere begynne på våre øyer, men de har et problem. Store allianser vil ikke akseptere slike små nybegynnere og på den måten får vi ikke flere venner som kan erstatte de gamle forsvunnende spillere.
      Derfor er en ny server perfekt løsning. Det er 5 år siden Gamma serveren ble åpnet. Denne løsningen vil gi de nye spillere sjansen til å søke seg inn hos berømte allianser og bli bedre kjent med oss. Viktigst av alt vil de lære å mestre spillet av oss gamle spillere slik at de ikke mister spillerlysten som enkelte gjør. Forhåpentligvis kan det bli en morsom konkurranse til de som har ingenting å gjøre på Gamma.

Til tross for mergen som reduserte rundt 20 engelske servere til 5 servere, har det likevel ikke hindret engelsk ikariam fra å åpne 4 flere servere, men forskjellen er at det er langt flere spillere der enn norsk ikariam. Hvorfor jeg mener vi trenger en fresh start? Vel, vi kjeder oss og det er alltid spennende med ny server. Det betyr at nye spillere kan endelig få muligheten til å konkurrere med de allerede store spillere på Gamma. I tillegg skaper det mer aktivitet ved å bygge seg opp fra scratch igjen og vi får tilbake spillelysten. Vi trenger nye allianser og nye samarbeid.

For å overbevise GF til å åpne ny norsk server, har jeg derfor laget en poll som folk kan stemme på.

Tusen takk til Infinity for dette stilige bildet!
    • Enig med deg seigmann!!

Jeg begynte på gamma igjen etter å ha tatt noen års pause fra Ikariam, og har i det siste sett flere store spillere blitt inaktive, og derfor er jeg enig med deg at vi trenger en ny norsk server, både for å få nye spillere til å bli bedre kjent med spillet og for å få aktiviteten til å blomstre igjen her på .no :)

Du får min stemme seigmann ;)

:trøst:D Nick Alpha: Twiggy R -XO- :trøst:D
      :trøst:D Nick Beta : Amnesia :trøst:D
      :drink:D Nick Gamma : GenoCyber M-M :drink:D
    • Med mindre det kommer en ny server der ALLE er nye spillere, så dør ikariam.no ut.

Som Seigmann skrev, nye spillere vil ikke prøve å ta igjen de store spillerne her. Det er kanskje noen som klarer seg forbi 500k poeng og blir hekta, men altfor mange slutter på under 100k poeng.

Dessuten, så hadde en ny server blitt mange ganger mer aktiv enn gamma. :P

Takk til dattersol! :greensmile:D

MINGO B-H Gamma

Ming0 B-H Gamma
    • Hadde vært mye bedre om det kom en skandinavisk server, hvor alle i hele skandinavia fikk vite om at en slik server kommer.Først da vil det være mye aktivitet.En ny norsk server er død prosjekt.

E_c_N
    • Det er sant at en skandinavisk server er et bedre forslag og GF har sikkert tenkt på det, men jeg tror ikke det er mulig pga språket vårt. Likevel har GF klart å tvinge iranere til engelske servere etter merge for å slette iranske servere, så det er bevist at man kan ha et felles språk mellom ulike land. Da må både Sverige, Danmark og Norge bli villige til å ha et felles språk... dvs engelsk. Ellers blir det mye debatt om hvilke skandinaviske navn vi skal ha på skip, tropper, bygninger og mange andre ting. En liste av utvalgte navn vil ta lang tid og det vil bli ordkrig på forumet, så det er vanskelig. Eneste mulige løsning for GF er å lage en tom engelsk server og deretter sende svenske, danske og norske kontoer til den serveren. Men da får vi muligvis besøk av nye engelske spillere, så de bør gjøre den serveren privat for oss.

Jeg bare nevner det siden det er tydeligvis noen som ikke har tenkt på problemet med en skandinavisk server. En ny norsk server er lett for GF å lage og det er en god del nye spillere på Gamma, så det er verdt et forsøk. Ingenting å tape på det.

• Seigmann wrote:

Det er sant at en skandinavisk server er et bedre forslag og GF har sikkert tenkt på det, men jeg tror ikke det er mulig pga språket vårt. Likevel har GF klart å tvinge iranere til engelske servere etter merge for å slette iranske servere, så det er bevist at man kan ha et felles språk mellom ulike land. Da må både Sverige, Danmark og Norge bli villige til å ha et felles språk... dvs engelsk. Ellers blir det mye debatt om hvilke skandinaviske navn vi skal ha på skip, tropper, bygninger og mange andre ting. En liste av utvalgte navn vil ta lang tid og det vil bli ordkrig på forumet, så det er vanskelig. Eneste mulige løsning for GF er å lage en tom engelsk server og deretter sende svenske, danske og norske kontoer til den serveren. Men da får vi muligvis besøk av nye engelske spillere, så de bør gjøre den serveren privat for oss.

Jeg bare nevner det siden det er tydeligvis noen som ikke har tenkt på problemet med en skandinavisk server. En ny norsk server er lett for GF å lage og det er en god del nye spillere på Gamma, så det er verdt et forsøk. Ingenting å tape på det.

Hvis de bruker engelske navn på alt så er det ikke noen problemer med skip, tropper, bygninger, mm...
      Eller så går det jo an å kunne velge språk i innstillingene per bruker.
      :pirat:D Robbed by GF (Update v0.7.6) :pirat:D
      :thumbdown: Even more pain included by GF (Update v7.8.0) :thumbdown:

:icon_frown :icon_frown :icon_frown
    • Tja link til ny nordisk server i ein nedtrekks meny er ikkje det vanskeligste å laga i svensk og dansk innlogging. Språk: er heller ikkje så vanskelig så lenge det er skrift språk. Det går stort sett på bokmål i spellet allikevel og det er jo som kjent ein avart av Dansk. Og svenskane ser no ut til å forstå norsk i både Oslo og Bergen på hotella. Trur det er problemer som blir skapt meir enn dei er. Og det har jo ikkje stoppa utanlandske spellara før at me har serverane våre på norsk... Eg spelte på ein filippinsk server ei stund, og den var på tagalog uten at det stoppa meg. (litt vanskelig med kommunikasjon dog)
    • Dette er ett tema vi også har diskutert tidligere. Vi i teamet setter pris på at det kommer forslag til forbedringer.
      Slik denne tråden ligger ann til nå, så er det alt for få som har ment noe, eller stemt, til at det blir representativt for spillerne.
      Det vil da være vanskelig å gi noen anbefalning om dette.

Jeg sender ut en melding i innboksene ingame, slik at alle gjøres oppmerksomme på tråden, så får vi håpe at flere kaster seg med i diskusjonen :)

Mens diskusjonen rundt dette temaet pågår, vil jeg oppfordre interesserte til å lage seg en konto på både svensk og dansk server, slik at man får ett inntrykk av forskjellene på hvordan vi spiller.
      Jeg spiller selv i begge land og har merket at det nok er noe fredeligere her hos oss :)
    • Evilbuns wrote:

Hvis de bruker engelske navn på alt så er det ikke noen problemer med skip, tropper, bygninger, mm...
      Eller så går det jo an å kunne velge språk i innstillingene per bruker.
      Nei, har nå fått bekreftelse at 3 språk er ikke mulig, men 1 språk er mulig. Jeg kan skjønne at folk er skeptiske til en ny norsk server, så derfor skal jeg skrive på dansk og svensk forum om de er interesserte i å ofre deres språk til en sammenslåing. At teamet har faktisk diskutert en lignende server merge, gir oss større håp. Spørsmålet er om jeg skal lage nytt forslag eller la dette forslaget ligge. Tror ikke det er nødvendig siden det er tydeligvis mange som vil ha skandinavisk server heller.

• personlig er jeg oxo klar for å ofre Norsk om flertallet er i feks danmark eller sverige . Og jeg tror få i Norge har problemer med svensk eller dansk..:) blir litt værre om finnland skal være en del av denne servere..;)men en server for våre 3 land syns jeg høres ut som en god ide. jeg personlig prøver å hjelpe små spillerer på gamma,men er altid trist etter å ha ofret både tid eller ressuser at dem etter en kort stund blir innaktive..så jeg tenker at en ny start hadde nok vært en fordel..:) Ulempe er at man kan nå flytte sine kontoer rundt til andre servere,så hvor lang tid vil det ta før noen gjør det og da hersker over den nye..
    • Det er snodig at de som ødelegger våre servere, skal være en av de som mener vi bør ha en ny en...
      Seigmann er ett godt eksempel på hva vi ikke vil ha.. Det er en spiller som har flere kontoer, i flere allianser.. ingen kan stole på en spiller som spiller hele brette.. Jeg mener at allianser ikke bør godta at de har spillere i flere allianser...... Men her,?!?CMA & B-H? Her i Norge sier vi at alt er fint... La oss starte en ny server...

Nå må folk våkne... Det er en grunn at folk sier at vår server er fredelig. Vi er alle venner, eller i samme allianser.

Det er ikke en ny server som er løsningen, det er endringer internt.

1. En kan plyndre gull. (dette vil splitte forsvar, og kan være ett taktisk angrep).
      2. Når du har vunnet, og velger å dra... skal du kunne brenne alt av i lager.. Mens dine lagre brenner, brenner også din mur.... og ditt lager og mur må bygges opp igjen.
      3. Leder, diplomat og general bør ha en minus ved nederlag.
      4. Når en i samme allianse plyndrer ressurser eller pirat poeng og taper, skal det påvirke alle.
      5 . En allianse kan ikke ha en større oppslutning enn 50% av medlemmer på serveren.
      6. Har kontoen vært inaktiv i 60 dager, alle dine byer slettes. Din konto og amrosia beholdes, men du må starte på nytt. For hver by som blir slettet, så får en en bankboks..

Jeg slenger ut forskjellige tanker, så får vi høre hva dere tenker. Jeg er fortsatt den som mener med endringer kan redde serveren.

The post was edited 1 time, last by Freeset ().

• Freeset wrote:

Det er snodig at de som ødelegger våre servere, skal være en av de som mener vi bør ha en ny en...
      Seigmann er ett godt eksempel på hva vi ikke vil ha.. Det er en spiller som har flere kontoer, i flere allianser.. ingen kan stole på en spiller som spiller hele brette.. Jeg mener at allianser ikke bør godta at de har spillere i flere allianser...... Men her,?!?CMA & B-H? Her i Norge sier vi at alt er fint... La oss starte en ny server...

Det er faktisk opp til hver enkelt allianse å bestemme. Jeg tillater ikke IP-deling i andre allianser i mine allianser på Engelsk server, det er faktisk opp til meg å avgjøre som leder av en allianse.

Freeset wrote:

Nå må folk våkne... Det er en grunn at folk sier at vår server er fredelig. Vi er alle venner, eller i samme allianser.

Det går likevel an å ha vennskapelige kriger mellom allianser som ellers er venner. Da blir det litt morro for alle parter :)

Freeset wrote:

Enkelte av disse tingene kan endres gjennom politikk her og nå, mens andre ting må rapporteres til GF, dessverre er ikke forslagene dine (foreløpig) gjennomtenkte nok til at det kan gjøres, og noen vil ikke bli godkjent samme hva, fordi de innebærer at kontoer blir ødelagte, noe som strider imot kjernen i Ikariam. Ingen spiller skal kunne ødelegge en annens konto gjennom angrep.

Freeset wrote:

1. En kan plyndre gull. (dette vil splitte forsvar, og kan være ett taktisk angrep).
      2. Når du har vunnet, og velger å dra... skal du kunne brenne alt av i lager.. Mens dine lagre brenner, brenner også din mur.... og ditt lager og mur må bygges opp igjen.
      4. Når en i samme allianse plyndrer ressurser eller pirat poeng og taper, skal det påvirke alle.
      5 . En allianse kan ikke ha en større oppslutning enn 50% av medlemmer på serveren.
      6. Har kontoen vært inaktiv i 60 dager, alle dine byer slettes. Din konto og amrosia beholdes, men du må starte på nytt. For hver by som blir slettet, så får en en bankboks..

Vil du plyndre gull kan du spille på Ares (krigsserver)

En av de store fordelene med Ikariam er at kontoen din IKKE ødelegges under angrep. Ja, du mister ressurser eller menn (eller begge deler) MEN bygningene dine, byen din etc vil fortsatt være intakt.

Dersom du er inaktiv i 30 dager, så "ghoster" kontoen din, alle byene dine forsvinner fra kartet, men om du logger inn igjen så kommer byene opp igjen. De kan ha flyttet på seg (fra ett mirakel til ett annet) men de havner på samme ressurs som de var tidligere.

Når du snakker om nederlag etc at ting skal påvirke alle, og i sær lederskapet i alliansene så må du nesten være mer spesifikk dersom du ønsker en endring rapportert videre.
    • Forslag til spillet På tide med NY SERVER

Freeset wrote:

Det er snodig at de som ødelegger våre servere, skal være en av de som mener vi bør ha en ny en...

Jeg slenger ut forskjellige tanker, så får vi høre hva dere tenker. Jeg er fortsatt den som mener med endringer kan redde serveren.

Virker som du egentlig misliker dette spillet litt, når forslagene dine er å gjøre Ikariam om til et helt annet spill? Finnes det ikke spill som ligner på Ikariam, men er mer som det du beskriver med forslagene dine? (Censureret eller noe sånt, husker ikke helt hva jeg tenker på).
      Tidligere kjent som GameOver201
    • Freeset wrote:

Jeg kan forstå skeptismen din, Freeset. Det er tross alt en sleip taktikk å ha flere kontoer i flere allianser for å misbruke politisk info, noe som er mer vanlig på engelske servere. Men i dette tilfellet stoler begge allianser på meg siden de kjenner meg godt nok til å forutse at jeg er ikke en slik ekkel type. Grunnen til jeg har to kontoer i forskjellige allianser er oftere krig med forskjellige spillere og unngå trøbbel med ip deling som mange har irritert seg over.

Tilbake til topic... det var forventet å få blandede reaksjoner på forslaget mitt, så idag har jeg lagt ut forslaget på både dansk og svensk forum om de er interessert i en skandinavisk server merge. Da er det bare å vente og be til Gud.