B-H erklærer krig mot I-M pga provokasjon

• Kamprapport

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

Hi,

You can find new board on address: https://forum.ikariam.gameforge.com/
Please register there to continue with usage.

Old forum is in read only mode and will stay like that for some time

Ikariam team

• StarProbe wrote:

Pleier ikke å si så mye til vanligt, men...
    Når jeg ser at enkelte bruker 'real money' på dette her, så tenker jeg bare "Looser, get a life"...

Tja starprobe. nå har det seg nemlig slik at dette er et strategispill. alle i B-H har et liv de, men når deres allianse provoserer oss svarer vi. og selv om du tydeligvis er uenig er det ikke alle som ønsker å bruke den såkalte "IM strategien", som vil si å varsle fienden 2 døgn før dere kommer. vil du bruke pengene dine på andre ting så gjør det, men å komme på et forum å kalle noen en taper blir for dumt.

Bildet er laget av Infinity og tusen takk for det :D :ty:D

R.I.P alpha.

R.I.P beta.

General i B-H på gamma.
  • Pengene er brukt når ambrosia kjøpes.. spiller ingen rolle hva man bruker ambrosia på, for real money er allerede brukt. enten man flytter en by, kjøper ress eller aktiverer premium så er det et fett.

On the other hand.
    Vi må vel ha et ganske bra liv når vi har penger til å flytte byer for å krige?

Takk til dattersol! :greensmile:D

MINGO B-H Gamma

Ming0 B-H Gamma
  • Noen bruker mye penger på snus og røyk. Andre bruker penger på chips/snop og brus/øl. Slikt godteri, inkludert snus og røyk, er like unødvendig som ambrosia. Likevel kjøper man dem for kos, på samme måte som ambrosia. Folk er forskjellige, noen har knapt penger til regninger, andre har mye penger til overs og kan bruke litt på ikariam.
    Sånn er det bare :)

Tusen takk til Infinity for dette stilige bildet!
  • ja ja,får være en av dem som er looser jeg da...:P men om jeg bruker mine penger på spillet her er vel min sak. Jeg brukte en del penger på røyk før,men siden jeg har sluttet, brenner jeg dem ikke bort på den måten lenger. Da bruker jeg dem heller på noe som jeg syns er gøy,feks ikariam. Du har sikkert selv brukt noen kroner på unødvendige ting. men så lenge man selv får glede av det spiller det da vel ingen betydning..
  • Vel, reiser avgårde på jobb imorgen tidligt. Hadde tenkt å la byene mine stå åpne til jeg er hjemme igjen, men 'feigheten' med å flytte byer gjorde at jeg tok valget å gå i feriemodus. Når enkelte begynner med det jeg vil kalle 'feighet', så svarer jeg med det samme.
    La Oljebarna leke :funny:D
  • Hadde gjort noe forskjell om feks jeg hadde sendt tropper...ville tatt meg 4-5 timer...slik det ville hos mange andre. Så da ville du ikke ha gått ut i ferie som sikker ikke er feigt hehe. Du bygger deg sterk med generaler,men da motstanden kom er det vi som er feige? festlig tanke gang..;)Du burde ha skjønt vi ville komme etter deg..vet det er vinterferie for mange...men hvor drar egentlig IM spillere på ferie...;)

The post was edited 1 time, last by Sol ().

• Crazy wrote:

Pengene er brukt når ambrosia kjøpes.. spiller ingen rolle hva man bruker ambrosia på, for real money er allerede brukt. enten man flytter en by, kjøper ress eller aktiverer premium så er det et fett.

On the other hand.

Men når du ikke sitter igjen med noe etter ambrosia bruken så er det et direkte tap. Alt som brukes til krigføring, enten det er resurser eller ambrosia, er noe man kunne kastet ut av vinduet istedenfor pga man ikke sitter igjen med noe håndfast som for eksempel en mer utviklet by eller ny forskning som man merker forskjellen av selv etter at krigen er over. Eneste er at resurser betaler man vanligvis ikke noe for annet enn tid.
    :pirat:D Robbed by GF (Update v0.7.6) :pirat:D
    :thumbdown: Even more pain included by GF (Update v7.8.0) :thumbdown:

:icon_frown :icon_frown :icon_frown

The post was edited 1 time, last by Evilbuns ().

• Evilbuns wrote:

Crazy wrote:

Pengene er brukt når ambrosia kjøpes.. spiller ingen rolle hva man bruker ambrosia på, for real money er allerede brukt. enten man flytter en by, kjøper ress eller aktiverer premium så er det et fett.

On the other hand.

Men når du ikke sitter igjen med noe etter ambrosia bruken så er det et direkte tap. Alt som brukes til krigføring, enten det er resurser eller ambrosia, er noe man kunne kastet ut av vinduet istedenfor pga man ikke sitter igjen med noe håndfast som for eksempel en mer utviklet by eller ny forskning som man merker forskjellen av selv etter at krigen er over. Eneste er at resurser betaler man vanligvis ikke noe for annet enn tid.
    Må si meg uenig med denne. Hvis vi fulgte denne logikken, så ville all tid vi bruker på dette spillet vært bortkastet tid, siden vi ikke sitter igjen med noe etter at vi har spilt. Det er ikke det, takket være at vi (forhåpentligvis) finner spillet morsomt, og finner underholdning i det.
    Målet med dette spillet er ikke nødvendigvis å få mest mulig poeng, men kan også være å rett og slett bli underholdt. Hvis noen finner underholdning i å bruke penger for å få et lite fremskritt foran motspillerne i en krig, så er det penger brukt for en mening.

Jeg personlig finner ikke det morsomt å bruke penger mens jeg spiller et spill, og ønsker heller å forsøke å spille spillene jeg spiller uten noen betalte fordeler. Dette betyr ikke at jeg har noe som helst imot at folk ønsker å bruke funksjonene i spillet en kan betale for, og skjønner at dette er en del av spillet.
    Tidligere kjent som GameOver201
  • Kjør på folkens. Forumet har alltid vært et av de mest underholdende aspektene i spillet, spesielt når temperaturen stiger :)
    Trenger ikke ambro en gang for å nyte det :D
    Gamma (CMA og MM), Rho (Cut-U), Pi (FIGHT), Sigma (uMAD)
    Takk til datteren min for den flotte Avataren :)
  • Evilbuns wrote:

Crazy wrote:

On the other hand.

Tja evilbuns, her er jeg også helt klart uenig. Greit nok at det er morsomt å ha en stor konto, der er jeg helt enig med deg. Men hva er målet med brukeren annet enn å se stor ut om du ikke har som mål å bli en best mulig kriger?

I mitt tilfelle bygger jeg meg opp og forsker mellom krigene kun for å gjøre det jeg kan for å få en så stor og god krigskonto som mulig. ekstra gøy er det alltid dersom du merker forskjell fra en krig til en annen med endringene du har gjort. spillet blir ekstra gøy når du har et mål du skal sette deg og som du også får brukt kontoen til noe når du er ferdig, ikke bare stå der.

Når dette er sagt er det heller ingen som tvinger deg til å krige, annet enn at det er din allianse som ønsket denne krigen mest er det ingen som hindrer deg i å slette generalene. krigingen skal være gøy, ikke press fra noen :)

- Edit: jeg ser nå at enkelte ikke har forstått at det er her vi diskuterer krigen. den andre tråden der enkelte har skrevet er IKKE til diskujon. kun til kamprapporter. respekter det.

[w]Advarsel givet - Backseatmodding - @Little Devil[/w]

R.I.P alpha.

R.I.P beta.

General i B-H på gamma.

The post was edited 1 time, last by Opti ().

• Opti wrote:

Tja evilbuns, her er jeg også helt klart uenig. Greit nok at det er morsomt å ha en stor konto, der er jeg helt enig med deg. Men hva er målet med brukeren annet enn å se stor ut om du ikke har som mål å bli en best mulig kriger?

Dette spillet har knapt noe mål. Siden det ikke går an å ødelegge byer i krig som i andre online spill ser jeg ikke det som et mål å krige. Ikke finnes det "End game" heller å krige for. Altså ingen fremgang eller tilbakegang etter krigen annet enn en masse resurser brukt på styrker som forsvinner i løse luften når krigen er omme.

Opti wrote:

Når dette er sagt er det heller ingen som tvinger deg til å krige, annet enn at det er din allianse som ønsket denne krigen mest er det ingen som hindrer deg i å slette generalene. krigingen skal være gøy, ikke press fra noen :)

Bare til info... Her er man faktisk tvunget til krig pga B-H raider alliansen vår. Er ikke så veldig interessert i å krige, men jeg står ikke bare å ser på når at andre lager kvalme heller.

The post was edited 4 times, last by Evilbuns ().

• Evilbuns wrote:

Opti wrote:

Dette spillet har knapt noe mål. Siden det ikke går an å ødelegge byer i krig som i andre online spill ser jeg ikke det som et mål å krige. Ikke finnes det "End game" heller å krige for. Altså ingen fremgang eller tilbakegang etter krigen annet enn en masse resurser brukt på styrker som forsvinner i løse luften når krigen er omme.

Tja, med den innstillingen hadde jeg nok sluttet på ikariam for flere år siden. det er gleden i krigen man spiller for, ikke for å få noe igjen for det. skal du ha noe igjen for det du driver med anbefaler jeg deg at du prøver deg på lotto, da kan du faktisk få noe igjen :)

Opti wrote:

Bare til info... Her er man faktisk tvunget til krig pga B-H raider alliansen vår. Er ikke så veldig interessert i å krige, men jeg står ikke bare å ser på når at andre lager kvalme heller.

jaha? lage kvalm er jeg helt uenig i at vi gjør. vi raider andre spillere - ja, men om du har fulgt med litt er det mange andre spillere som raider rundt enn oss. Det har seg bare slik at alle trenger noen å skylde på/klage over, og det har her i norge blitt oss :) vil du ikke krige så for alliansen din med gull da, jeg ser ikke problemet i at spillere som ikke ønsker å krige skal få slippe det.

R.I.P alpha.

R.I.P beta.

General i B-H på gamma.
  • Opti wrote:

jaha? lage kvalm er jeg helt uenig i at vi gjør. vi raider andre spillere - ja, men om du har fulgt med litt er det mange andre spillere som raider rundt enn oss. Det har seg bare slik at alle trenger noen å skylde på/klage over, og det har her i norge blitt oss :) vil du ikke krige så for alliansen din med gull da, jeg ser ikke problemet i at spillere som ikke ønsker å krige skal få slippe det.

Synes det er merkelig at "alle andre" aksepterer at B-H er bøller de siste dagene før oppgjøret, men de er vel relativt små forhold til B-H så de kan ikke gjøre så mye med det heller regner jeg med.

• Evilbuns wrote:

Opti wrote:

Synes det er merkelig at "alle andre" aksepterer at B-H er bøller de siste dagene før oppgjøret, men de er vel relativt små forhold til B-H så de kan ikke gjøre så mye med det heller regner jeg med.

Vi har vært snille å fredet de fleste i lang tid nå, så ingen bør si noe på det. dere tok inn fienden vår som har bøllet med oss tilbake på andre måter. samt 0 takknemlighet. hva forventer dere egentlig? at vi skal gi og gi uten å få noe tilbake fra dere? uansett er dette en krigserklæring og ikke en pirat snakke tråd. pirater kan jeg og du diskutere ingame om nødvendig, snakk heller om krigen her.

Og for ordens skyld: nå hadde ikke pirater noen ting med denne krigen å gjøre. grunnlaget for at krigen startet er at dere gikk 14 (!!!) spillere sammen for å angripe stakkars onkel skrue. og da kampene i tillegg var i vårt område og dere samlet 15k skip for å ta en spiller med 20k generaler begynte vi å fatte mistanke. Så som tittelen sier er det deres feil uansett hvordan man vrir og vrenger på det, som provoserte oss.

R.I.P alpha.

R.I.P beta.

General i B-H på gamma.

The post was edited 1 time, last by Opti ().

• Rex aka Robin Hood våkna plutselig opp i trehytta si og på bakken og vannet under han er det krig.

Morro, var det første som slo meg.
    Føler meg litt rusten i krigerkunsten og med all denne nye teknologien med smier og gode greier, så vet jeg ikke om det er så gøy lenger. Iallefall, så rustes det opp litt for å være med på leken.
    For de som kjenner meg så vet dere at jeg reiser på sjøen fra tid til annen og det er pinadø den eneste freden dere får fra min side.
    Ses på slagmarken dere og PS ikke stikk av selv om dere er alene og prøv uten smie og kolloss. Blir liksom litt morsommere da.

Mvh
    Robin Hood
    :hammer:
  • Opti wrote:

Dere er vel klar over at dere har tatt over spillestilen, og rollen -XO- hadde før. Dere må nok bare bli vandt til at det klages, hvis dere fortsetter samme spillestil.

Og angående angrepene våre mot Skrue, så hadde det (så vidt jeg vet om) ikke noe med dere å gjøre. At han har byene sine i deres område kan ikke vi gjøre noe med. Som dere selv sier så var det utrolig "overkill" med angrepene vi satte mot Skrue, men nå var vel det hele poenget. Siden han ikke viste noe tegn til å vise noe ydmykhet eller respekt, og fortsatte å raide alliansen, måtte vi vise at vi var villige til å okkupere alle byene hans, og holde han nede så lenge som nødvendig. Hvis det nå er sant at et medlem av -IM- valgte å angripe en av deres spillere under angrepene mot Skrue, slik dere skriver, var det en ganske dum ting å gjøre, og ikke noe som styret i alliansen ba noen om å gjøre, så vidt jeg vet.
    Jeg burde presisere at jeg ikke er en del av styret til -IM-, og at når jeg da snakker, er det ikke på vegne av alliansen.
    Tidligere kjent som GameOver201
  • Rex wrote:

PS ikke stikk av selv om dere er alene og prøv uten smie og kolloss. Blir liksom litt morsommere da.
    Det spørs hvor du dukker opp kjære robin hood ^^ De fleste av oss bruker smiene våre flittig, så om du dumper innom på besøk i en smie kamp, er det lite å få gjort med det før den går ut av seg selv. Så spørs det jo også hvilke venner du tar med deg, vi har da fått besøk av noen av vennene deres i M-M, CMA og -IA- ;)
    Men morro at du har våknet etter vinter luren oppe i trehytta di :up

EDIT: En frekk liten skrive leif hadde sneket seg inn...

c,") -Dreamy-
    ---> Drømmehagen <---

Har alltids en kulturavtale eller fem ledig ^^

The post was edited 1 time, last by Archeangelica ().