MERC vs VAL

• Krig

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

Hi,

You can find new board on address: https://forum.ikariam.gameforge.com/
Please register there to continue with usage.

Old forum is in read only mode and will stay like that for some time

Ikariam team

• Vi i alliansen MERC erklærer herved krig mot VAL

Ikke noe personlig, vi ønsker bare å ha det morro ^^ Og da passer det jo fint når begge alliansene er like store ::D
    Vi har lagt merke til at alliansen knapt rører på seg, så vi håper dette kan vekke VAL igjen :)

Som krav for slutt av krigen ønsker vi at alle spillerene under 100 000 poeng skal ut av alliansen.
    Ganske enkelt fordi det ikke er bra for de å være i en stillestående allianse, og at flere spillere faktisk ikke er store nok i forrhold til poengkravet deres..

Så lenge krigen varer vil det være vanskeligere å kjøpe tjenester hos oss, men det klarer vel de fleste å tenke seg frem til :P
    With great power comes great power bills.

The post was edited 1 time, last by Eudaimonia ().

• Du mener deres allianse passer bra mot verandre i en krig ?

muligens poengmessig, men det finnes nok svært lite aktivitet i VAL i denne tid vil jeg påstå.
    Dette er ett rop om en krig, en krig dere ikke tørr eller vil tape.
    :)
  • Execute wrote:

Du mener deres allianse passer bra mot verandre i en krig ?

muligens poengmessig, men det finnes nok svært lite aktivitet i VAL i denne tid vil jeg påstå.
    Så du mener vi burde gå til krig mot noen som GSA? Det er jo helt urimelig. Val har like mye poeng som oss og da er det jo ikke engang feigt. Hvis du mener vi er redd for å tape så må jeg dessverre skuffe deg. Det med at VAL har noen inaktive er vell litt som MAFIA? Beklager, men jeg skjønner ikke hvorfor du tar side her. Å, vent! Jo selvfølgelig. Val hjelper jo til i krigen. Du kan godt beskytte val så mye som du vil, men det hjelper ingen her.

Vi er ihvertfall ikke så feige å erklærer i julen!

Vi er barn til vi dør
  • Execute wrote:

Selvfølgelig er det et rop om krig, det er jo en krigsærklering, og selvfølgelig har vi jo ikke lyst til å tape x)
    Og som jeg skrev så ønsker vi jo å sjokkstarte aktiviteten der ;)

Takk for at du ga meg en god start på dagen :P
  • Infinity wrote:

Execute wrote:

Så du mener vi burde gå til krig mot noen som GSA? Det er jo helt urimelig. Val har like mye poeng som oss og da er det jo ikke engang feigt. Hvis du mener vi er redd for å tape så må jeg dessverre skuffe deg. Det med at VAL har noen inaktive er vell litt som MAFIA? Beklager, men jeg skjønner ikke hvorfor du tar side her. Å, vent! Jo selvfølgelig. Val hjelper jo til i krigen. Du kan godt beskytte val så mye som du vil, men det hjelper ingen her.

Vi er ihvertfall ikke så feige å erklærer i julen!
    Jeg ser virkelig ingen Val spillere som har støttet GSA, så jeg vil kunne påstå at du tar feil der.
    Ærklærer i julen ? Er det ikke noe dere selv gjør ? Om din mening var rettet mot tidspunktet GSA gikk til krig mot XO, så var det nok veldig likt mellom begge alliansene, jeg tror ikke det er store forskjellen mellom alliansenes alder og slikt.

Om du finner en eneste settning der jeg oppfordrer dere til å krige mot GSA, skal du få en 10 kroning av meg, jeg oppfordrer dere til å finne ett mål som kan reddes, og om dere vil ha en pangstart på aktiviteten, ta heller kontakt mes Val istedenfor å tvinge dem i krig, da er det nok spillere som slutter istedenfor å være inaktiv.

Mafia ærklærte jo krigen, val ble ærklært mot, mafia dro seg selv inn i krigen, dere drar val inn i krigen, det er 2 helt forskellige utgangspunkter.
    :)
  • Rykter er tydeligvis å går. Beklager har tydeligvis misforstått at val ikke hadde hjulpet allikavell. Prøvde å si at vi erklærer krig mot Val er totalt rettferdig. De har kanskje inaktive, so what? Det er de som har beholdt de der, og hvis de hadde fjernet de, hadde vi sikkert erklært mot noen andre.

Når jeg sa "Så du mener vi burde gå til krig mot noen som GSA?" prøvde jeg å vise deg at det er så stor poengforskjell på topp 20 i alliansehighscoren. Hvis vi skulle erklært mot B-Com, ville jo det hvert feigt med tanke på at vi har mer poeng en dem. Hvis vi skulle gå opp på rang stigen ville det vært Kornspitz og det hadde jo vært 3 millioner poeng i forskjell. Så hvis du sier det er dumt at vi erklærer krig mot Val er jo latterlig. Selvom de har inaktive i alliansen så betyr jo det ingenting hvis ikke de klarer å kaste dem ut. Jeg vet ikke hvor mange poeng de har som er aktive poeng, men uansett inaktiv eller ikke så erklærte vi krig mot dem.

Å erklære krig i julen vet jo alle med sunn fornuft at det er feigt. Jeg har heller ikke sagt at tidspunktet dere erklærte mot XO var feigt. Det var mer rettet mot SISP sin erklæring mot GEN. Den var jammen meg feig. Å sette krav om å bli oppløst når over halve alliansen er på ferie.

Vi har jo erklært som sagt tidligere, for å vekke Val litt og pga at krig er gøy. Hvem sier vi vil knuse de? Vi har ikke tenkt å oppløse de.

Vennligst forklar meg hvorfor det vi gjør er så gale,

Vi er barn til vi dør
  • Hehehe. Stemmer... Okey. Og kven har sakt eg leder i valhall har noko grunn til å tru at å hive ut alle under 100000 er da motsatta som å oppløyse. Når da kommer til inacktive lite men jo. Og folk slutter i valhall pågrun av ein grunn okupasjoner av XO (har ikkje angript nokon i xo dei siste månnene berre forsvars handlinger). . Og dei som har slutta til no har sletts kontoene sine. Og eg vil helst ikkje at folk skal værte nøt til å slette kontoer for å ha ein form for harmoni. Og denne krigen har eg ingen hensikt i å slute før eg får mine krav gjenom sjøl om eg ikkje har kommt med eit endå....!. Gi meg tid til å summa meg lit :-P... Men setter pris på at de berre angriper meg. Meiner den seriøst... Lit søtt av derre å gjere de når eg var på jobb då. Men forvent motstand no fram over :$...
  • At VAL hjelper GSA er ikke tomme rykter, har selv hatt angrep på meg fra den kanten og VAL har forsvart GSA havner når jeg har okkupert de. Så tommel opp for MERC som ser VAL sitt behov om en krig nå:) Lykke til MERC er vel ingen vits å si for dette blir enveiskjøring for dere:)
  • reider84 wrote:

At VAL hjelper GSA er ikke tomme rykter, har selv hatt angrep på meg fra den kanten og VAL har forsvart GSA havner når jeg har okkupert de. Så tommel opp for MERC som ser VAL sitt behov om en krig nå:) Lykke til MERC er vel ingen vits å si for dette blir enveiskjøring for dere:)

Mine versjon av XO GSA saken:

hei :)... fyst. reidar forteller du meg kor lenge de/du i xo okkuperte Hans Lindemann ?... før eg reagerte aggressivt mot alle angrip når dei ikkje valgte å gjere noko med da sjøl... jo skal sei alle her kva eg gjore og... ein i gsa hadde okkupert denne spilleren (Hans Lindemann) so xo (xo over veker). so eg tok begge to eg. okkuperte ei heil øy med gsa spillere som xo hadde okkupert på forhand. :)... da er i da minsta da alle såg eg gjore. so da er da me går ut fra. ?. og når da kommer til at eg forsvarte ein enkel spiller min nabo sin by er muleg lit tilfeldig. eller ?. i da minsta me går utfra at da var tilfeldig for eg her garnison til den byen pluss den vart flytta fra ein plass til den plassen uten at eg viste noe, som helst om da før etter på... ps Hans Lindemann har slettet brukeren sin og slutta i valhall. (nei da er ikkje eg som har gåt til krig her, eg har drevet som om gsa og xo skal få gjere seg ferdi, jo støtter gsa 100% men eg har ikkje angripa noen i xo uten blokade på reidar 1 gang av irritasjon på tom havn,). men eg har okkupert sikkert over 10 15 GSA medlemer i denne perioden krigen har gåt... !... men seff kan da ha vore taktisk gjort ? fra min side ?. uansett ikkje vore med i å forsvara meir enn ein spiller i gsa -ein- gang. som eg hukser? som faktisk har blit eit slagg av. jaffal eg hukser kun å ha gjort da ein gang. men er kunn ein SPILLER. ((når da kommer til å forsvara mine egne har eg prøvd so godt ein spiller kan hjelpe, uten å blande seg inni krigen direkte)).

og til denne krigen :). eg har av ingen hensikt å la den gå ein veg. eller å legge meg flate for noen som helst. og når da kommer til at min støtte til gsa og valhalls deltalekse i denne krigen mot XO... hehehehehehe... må få sei ønkser gjerna ei open hand mot GSA/mafia for fram tida :)... vis dei vil ha den... ?...

vennleg helsing LEDEREN i valhall james raynor,...

The post was edited 3 times, last by Airwaves ().

• Var vel tilfeldigheter at du seilte over 1 døgn med skipa dine rett etter du forsvarte Simba sin havn og angrep meg fra Simba sin by også da? bevist svarte du meg ikke på PM min heller:(
    Hans Lindemann sin havn ble stadig okkupert av MeSo og angrep kom mot meg, jeg okkuperte den havna og glemte den helt bort, dette forklarte jeg deg den gang. Etter det har jeg ikke gjort noe galt mot VAL og jeg valgte å ikke ta deg for å angrepet meg den gang. Jeg har kun lånt VAL byer med 0 i GS i korte perioder etter dette for å angripe GSA.

Men er det noe mere du lurer på så send meg en PM så slipper vi å forsøple denne tråden. Jeg svarer på posten min i motsetning til deg:)
  • Hmm.. Så det er du som er JR.. Var ikke helt sikkert pga. navnene er forskjellige ;)

Vi tenkte vi skulle angripe deg siden du var den eneste med tropper, så kan begge alliansene våre får trene troppene sine mens vi holder på ^^ Kanskje du vil vekke egon så det blir to mot to?

Liker starten med at jeg tok ca. 5-6k generaler fra deg, mens jeg bare mistet 1k selv :) Selvfølgelig er jo ikke det så nøyaktig i forrhold til kostnaden, og da blir det enda bedre ;) tipper du i verdi mistet rundt 10 ganger mere enn meg :P
    Det at du gjemmer deg hos simba derimot, liker jeg ikke så bra.. Noen i XO som er interessert i å angripe en av byene hennes for å drive han ut til meg? :P

Håper vi ikke skremmer bort noen spillere ;) I første runde er vi bare ute etter å drepe mest tropper, og etter det så er vi snillere med spillere jo mindre de er :) Gammel vane det, for vi ønsker ikke å skremme bort nye spillere ^^
  • Eudaimonia wrote:

Hmm.. Så det er du som er JR.. Var ikke helt sikkert pga. navnene er forskjellige ;)

Vi tenkte vi skulle angripe deg siden du var den eneste med tropper, så kan begge alliansene våre får trene troppene sine mens vi holder på ^^ Kanskje du vil vekke egon så det blir to mot to?

Liker starten med at jeg tok ca. 5-6k generaler fra deg, mens jeg bare mistet 1k selv :) Selvfølgelig er jo ikke det så nøyaktig i forrhold til kostnaden, og da blir det enda bedre ;) tipper du i verdi mistet rundt 10 ganger mere enn meg :P
    Det at du gjemmer deg hos simba derimot, liker jeg ikke så bra.. Noen i XO som er interessert i å angripe en av byene hennes for å drive han ut til meg? :P

Håper vi ikke skremmer bort noen spillere ;) I første runde er vi bare ute etter å drepe mest tropper, og etter det så er vi snillere med spillere jo mindre de er :) Gammel vane det, for vi ønsker ikke å skremme bort nye spillere ^^

eg trur krigen snur snart eg. ingen grunn til panikk :).. valhall er valhall. som før som no har me aldri tapt ein kamp med meg i spissen eller uten meg. so om de greier å ta meg :). har eg ei hand på at valhall reiser seg i storm og river ned allt på sin veg :)... lett sa ein til meg i valhall. jau :P... so vis da berre er 2 hos derre som vil slåss ?... me er alle man alle :). til siste mann håper eg... sjøl dei under 100,000 som de vil eg skal kaste ut?... sjønner ikkje heilt den meiner de at eg og valhall ikkje greier å hjelpe dei opp. eller har de ikkje til tro til oss. til at me har gode forhold hos oss?.. håper noen støtter meg her, i at eg lar ingen gå meg forbi vis dei trenger ein allianse bak seg. so lenge da inne bære sund fornuft...

og når da kommer til egon. eg håpper egon gjere akkurat da han øsnker sjøl å gjere. vis da er å halda seg i ferie modus, er da eit valg eg støtter han 100 % i... gjere sikkert alle dar ute som veit kvifor han er i ferie modus. men jo han veit om krigen. og vis han lesser dette. - egon: valhall greier seg skal du sjå... :). men all hjelp er god hjelp. men ikkje til kver enn pris...

youtube.com/watch?NR=1&v=jykhdz67yls

The post was edited 1 time, last by Airwaves: la til - http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=jykhdz67yls ().

• Flott å se det er guts i alliansen ::D
    Håper dere klarer å vise at execute tar feil om dere ^^
    Vi kommer sterkere enn to mann vi også, men folka må jo få trene troppene sine først ;) Akkurat som deres andre medlemmer må ^^ Så er jo ganske retferrdig det :)
    Gleder meg til kampene ::D før har jeg jo nesten bare kjempet mot odsen med storfisk som simba, seadon og meso, så dette blir vel min første retferdige krig :P

Hvorfor medlemmene under 100 000 poeng skal ut har vi et par argumenter for.. Et er i alle fall at det ikke er bra for spillerene at alliansen står i ro.. Men det er selvfølgelig ikke fordi dere ikke klarer å ta vare på de, det vet vi jo ingenting om :P Vil du høre flere argumenter så får du kontakte meg ingame om det ;)

Vi var ikke klar over at det var skjedd noe med egon.. Så på vegene av alliansen vil jeg overbringe de beste ønsker og håp om at det løser seg for han :)
  • Eudaimonia wrote:

Flott å se det er guts i alliansen ::D
    Håper dere klarer å vise at execute tar feil om dere ^^
    Vi kommer sterkere enn to mann vi også, men folka må jo få trene troppene sine først ;) Akkurat som deres andre medlemmer må ^^ Så er jo ganske retferrdig det :)
    Gleder meg til kampene ::D før har jeg jo nesten bare kjempet mot odsen med storfisk som simba, seadon og meso, så dette blir vel min første retferdige krig :P

Hvorfor medlemmene under 100 000 poeng skal ut har vi et par argumenter for.. Et er i alle fall at det ikke er bra for spillerene at alliansen står i ro.. Men det er selvfølgelig ikke fordi dere ikke klarer å ta vare på de, det vet vi jo ingenting om :P Vil du høre flere argumenter så får du kontakte meg ingame om det ;)

Vi var ikke klar over at det var skjedd noe med egon.. Så på vegene av alliansen vil jeg overbringe de beste ønsker og håp om at det løser seg for han :)

eg har aldri sakt om noen tar feil eller ikkje. kommentere ikkje kva execute har sakt. da får vær nok om da. valhall er langt fra inaktive :). vis du tenkte noe sånn kommentar... :)...

okey. og saken om kravet derres . vis du ikkje legger da ut her. ja so får da være som da er. vis du meiner alliansen står stille har eg ingen gode kommentar på da. gjere meg lit ilt då å høyre de meiner da då. men alle er velkomen. å kommentere da. og tiltak de meiner eg som leder kan ta i ein topp allianse... for uten om at alliansen har klatra 3 plasser dei siste månene då...

youtube.com/watch?v=Ap2wxibIamo&feature=related
  • Har litt problemer med å følge denne tråden jeg, men jeg er litt slow i dag så det er sikkert derfor :)

Men en ting: Hvorfor i alle dager er det feigt å erklære krig i julen?? Det er vel når folk har fri og/eller ferie at de har best tid til å spille vel? Dette er vel et strategispill. Min beste strategi er å angripe når jeg tror folk er offline, dvs midt på natten, grytidlig om morgenen eller på dagen mens folk er på skole/jobb. I helger og ferier (julen f eks) er jeg mer forsiktig fordi jeg regner med at de fleste er oftere online. Men som sagt, er litt slow i dag så det er mulig jeg ikke skjønner sammenhengen...
    Gamma (CMA og MM), Rho (Cut-U), Pi (FIGHT), Sigma (uMAD)
    Takk til datteren min for den flotte Avataren :)
  • mortis wrote:

Har litt problemer med å følge denne tråden jeg, men jeg er litt slow i dag så det er sikkert derfor :)

Men en ting: Hvorfor i alle dager er det feigt å erklære krig i julen?? Det er vel når folk har fri og/eller ferie at de har best tid til å spille vel? Dette er vel et strategispill. Min beste strategi er å angripe når jeg tror folk er offline, dvs midt på natten, grytidlig om morgenen eller på dagen mens folk er på skole/jobb. I helger og ferier (julen f eks) er jeg mer forsiktig fordi jeg regner med at de fleste er oftere online. Men som sagt, er litt slow i dag så det er mulig jeg ikke skjønner sammenhengen...

Sitter du foran dataen hele julen? Jeg sitter ihvertfall ikke foran dataen like mye som vanlig i julen. Selvfølgelig vet jeg ikke hva andre gjør i julen da ;) Det var ihvertfall det jeg mente.

Vi er barn til vi dør
  • Jepp, mens resten av familien går rundt treet eller synger julesanger, sitter jeg foran datan og kriger, omgitt av gull, røkelse, myrra og de greiene der :icon_mrgreen
    Gamma (CMA og MM), Rho (Cut-U), Pi (FIGHT), Sigma (uMAD)
    Takk til datteren min for den flotte Avataren :)
  • Hvordan er interessen for å slå sammen de to små krigene som pågår nå?

Med tanke hvem som er på lag så er vel det ganske opplagt med tanke på at både mafia og val støtter gsa, mens b-com og vi går mere andre veien.

Som sakt bare et forslag.. Hadde skapt mere liv for alle 4 alliansene :)