MERC vs VAL

• Krig

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

Hi,

You can find new board on address: https://forum.ikariam.gameforge.com/
Please register there to continue with usage.

Old forum is in read only mode and will stay like that for some time

Ikariam team

• MeSo wrote:

Med snart hele XO i feriemodus eller oppført på gapestokk, er det vanskelig å bruke opp tropper som popper ut fra brakene er det bare en stor fordel å kunne bruke opp troppene på merc. Vi gjør det heller ikke gratis, kall det gjerne karma. Jeg måtte forklare handlingen overfor huffhuff i går, men setter pris på at ledelsens ser på dette som stort kompliment. Dermed er krigshandlingen som Kinder egg:

• Hjelper venner i VAL
    • Vi får ballanse mellom produksjon og forbruke av tropper
    • Merc får stor respekt for sine tropper

God jul :)

og takker for :P VALog GSA sit sammarbeid ... håpper for allt at dette er noe begge alliansen kan vokse på internt oss i mellom :)...

og til ;) marc :P

youtube.com/watch?v=w_LDDnV735o

siden eg har planer om å snu dette surre no. so no gjere eg ein siste "last stand", og gjere alt eg har av krut. og håper da er nok. og eg starter med same sangen eg brukte når me snude BX krigen med :). jo valhall har begynt å slåss i gatene til marc. muleg ein veldi sveka valhall. uten egon og gansek banka topper håper eg å snu denne trenden... :)... låv å håppe får dei sei. eller oy ops... kor er troppen til james raynor og co ?...
  • Airwaves wrote:

jo valhall har begynt å slåss i gatene til marc.
    kor er troppen til james raynor og co ?...

Gleder meg til å se at dere legger ut den rapporten, for jeg har enda ikke hørt om at det har vert noen kamper i byene våre :P
    Og hva mener du med hvor troppene er? hvilke tropper? x)
    With great power comes great power bills.
  • Eudaimonia wrote:

Airwaves wrote:

jo valhall har begynt å slåss i gatene til marc.
    kor er troppen til james raynor og co ?...

Gleder meg til å se at dere legger ut den rapporten, for jeg har enda ikke hørt om at det har vert noen kamper i byene våre :P
    Og hva mener du med hvor troppene er? hvilke tropper? x)

eg tulla ikkje. eg veit lika godt som deg og alle. at eg greier eller har muleg heten å gjen bygge noko meir enn skrentar. men eg skal posta forhåpentleg vis aleine 2 verdige rapporter i dag. og eg har ein med deg i person allereie :P... som kommer når eg får tid å sette meg ned med da å legge ut bilde. men eg som mangen har faktisk familie og jobber so me kan faktisk ikkje henge over pcen 24 7 hehe... noen er heldige ser eg sånn... men de har sjøl oppdaga at valhall har begynt å krible under okkupasjon. so vær på pass. me skal slå til bake no om da er med fyrstikker mot flame kaster :P...
  • Denne konflikten kom som Jula på kjæringa for meg:) rett fra ferie, hadde ikke en dag og forberede meg, då denne konflikten er over for meg før den startet.

Men håper jeg får litt mere tid neste gang det skal være noe.

Så denne er over for meg, så lykke til alle sammen. jeg slåss mot 3 spillere alene de har 65k GS og jeg har 15k, så det skal litt til og kunne gjøre noe der.

Men neste gang det skulle være noe, så kommer dere ikke så lett unna:)

Egon
    :) I Love fair play :thumbsup:
  • Eg vil ikkje vere frekk, men du barcelona1 er den mest ustabile spilleren eg har sett.

Tviler på at mafia beordrer deg av alle til å komme med erklæringen, så gjør mafia, b-com og deg selv den tjenesten å stenge denne erklæringen. Lat heller noen stabile personer i mafia erklære krig om dei absolutt ønsker å krige.
    Beta: B-H
    Gamma: M-M
  • Jaha, men viss det er så mange som sier du er en "dum" spiller, kanskje ligger det noe i det også??

For å holde meg til topic, heia Merc.

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win." Sun Tzu
  • Joda, kan jo plyndre, men det er ikke krig ;) jeg har jo tatt noen hundre tusen, men det føles som om jeg driver og plager noen som akkurat har startet spillet, så det føles litt feil også..

Jeg tror mjølki ikke så at dette var "val vs merc" og trodde det var "mafia vs b-com", og selv om jeg er enig så er det feil plass å diskutere det ;)
  • Eudaimonia wrote:

Joda, kan jo plyndre, men det er ikke krig ;) jeg har jo tatt noen hundre tusen, men det føles som om jeg driver og plager noen som akkurat har startet spillet, så det føles litt feil også..

Jeg tror mjølki ikke så at dette var "val vs merc" og trodde det var "mafia vs b-com", og selv om jeg er enig så er det feil plass å diskutere det ;)

eg har eit forslag vis du seriøst meiner denne krigen er for gøy?. ha våpen hvile. og la valhall få puste pause ?. trur meg da blir gøyere vis dei i valhall får opp folke antallet igjen...
  • Har du forslag til en dato da?

Med tanke på at dere ikke har så mange som deltar i kampene, og alle våre er mere aktive, så er det jo ganske tydelig at vi utmanøvrerer dere.. Så hva med å lage til et stort slag for show da? det er jo morro ::D da får vi brukt troppene våre også :)
  • Eudaimonia wrote:

Har du forslag til en dato da?

Med tanke på at dere ikke har så mange som deltar i kampene, og alle våre er mere aktive, så er det jo ganske tydelig at vi utmanøvrerer dere.. Så hva med å lage til et stort slag for show da? det er jo morro ::D da får vi brukt troppene våre også :)

for da fysta so ser eg ikkje heilt korleis denne krigen kan vær for gøy?. dårleg grunna grun å gå til krig oppimot innsatsen deres. er som om de hata oss ?. ut fra kva svar eg fekk av huff huff hin dagen virka da som om han var surre på meg for at eg tapte ? ein kamp ?.
    de hadde flaks i starten. so har de faktisk gjort ein grundig jobb etter da!... men ingen ting eg kan gjera med da. de gjore ein god jobb med å halda alle nede... vis de absolutt skal ha denne krigen, og begerunna den med å ha da gøy... so vil eg be om ein våpen hvile ei stund... ?... dato ?. fra no og utover?...

vis ikkje bør de forandra på krav og grunnen deres syntes eg. for hadde eg ikkje vist bedre, hadde eg nesten trud eg hadde gjort noen av derre noen ret og slett grusomt noko eller noe?... i sofald får eg vite kva ?... eller er da noen andre i valhall som har gjort noe grussomt med derre gjennom tidnes løp ?...
  • Det eneste dere har gjort, er å gjøre for lite ^^ Kan du nekte for at du har blitt mere aktiv på forumet siden krigen startet? ;)
    Jeg har ikke noe gamle feider med dere, og siden dere er så lite aktiv tviler jeg for at noen av de andre har det heller :P

Vi ønsker så absolutt ikke å ødelegge for dere, og har derfor ikke knust de mindre spillerne. Bare se på jolitar som suser rundt hele tiden, han lar vi bare reise videre :P Grunnen til at vi er så "engasjerte" er at vi ganske enkelt er veldig aktive og veldig flinke å krige ;) er jo tross alt et par av kravene til alliansen ;)

Når du ber om våpenhvile så lurer vi jo på hva planene dine er etter det. Vil du gå gjennom dette på nytt igjen? For det blir bare flaut:P Er det for å trene opp til en "grand finale" slik jeg foreslo? eller er det ganske enkelt for å kunne overaske oss om noen måneders tid..?
  • kjempesur?? meg?

hei James Raynor,

jeg var nok desverre ikke sur, jeg synes det bare var pussig at du mente jeg kastet bort 90 transportskip på å plyndre deg, når jeg bare fikk med meg om lag 10k ressurser. :)

skipene ble opptatt i en hel halvtime, men formålet med angrepet var jo først og fremst å hindre at du bygget deg opp. kan ikke se at generalene dine har steget voldsomt siden den tid :)

at dere ber om våpenhvile er jo etter min mening enn innrømmelse om kapitulasjon, men du får bli enig med eudaimonia hvordan dette skal foregå. :) jeg er på besøk hos deg inntil videre, så sant du ikke er veldig lei av meg
  • Infinity wrote:

Hvis vi skulle erklært mot B-Com, ville jo det hvert feigt med tanke på at vi har mer poeng en dem. Hvis vi skulle gå opp på rang stigen ville det vært Kornspitz og det hadde jo vært 3 millioner poeng i forskjell.

Denne krigen er eit typisk døme på at man ikkje skal se etter poengmessig størrelse når ein leiter etter motstandere. VAL var tydligvis ikkje deres rette motstandere, så vil anbefale dere å droppe dem, og heller finne noen som dere kan få utfordringer av.

ja eg blandet krigserklæringene ang barcelona1.
    Beta: B-H
    Gamma: M-M
  • huffhuff wrote:

hei James Raynor,

jeg var nok desverre ikke sur, jeg synes det bare var pussig at du mente jeg kastet bort 90 transportskip på å plyndre deg, når jeg bare fikk med meg om lag 10k ressurser. :)

skipene ble opptatt i en hel halvtime, men formålet med angrepet var jo først og fremst å hindre at du bygget deg opp. kan ikke se at generalene dine har steget voldsomt siden den tid :)

at dere ber om våpenhvile er jo etter min mening enn innrømmelse om kapitulasjon, men du får bli enig med eudaimonia hvordan dette skal foregå. :) jeg er på besøk hos deg inntil videre, så sant du ikke er veldig lei av meg

for da fysta eg går ikkje til forhandling. blir feil. eten oppfyller eg krava som er sat. eller fortsetter eg inntil videre... so vis de føler for å gjere krava lettere for val å svelge er da opp til derre. eg legger meg ikkje oppi da... er av dem gamle typen som forhold-er meg til kva som er av fakta og krav.

og da var faktisk ikkje noko spøk eller bak tanker med våpen hvile... og jo da skreiv eg og so me får folk til bake i byene. med andre ord jo bygge hæra og jo hive allt av folk og hær i krig igjen intil noen av krava gjek i boks... og de trenger ikkje vær redde eg tabba meg ikkje ut fyste gangen heller. de vant for de overraska meg. og de vant for valhall ikkje var klar for krig... og alle i ledelsen var ikkje tilstede ein gang. allso ferie modus for eksempel... og nei eg krigar ikkje for gøy denne gangen. eg kriger for valhall... og kunn for valhall. hadde "aldri" vore med på å avtale ein krig med noen menst eg var i valhall. valhall hadde fra før sakt klart til meg at dei var ikkje interessert i krig no...
  • Det er jo bare ett krav, og det er veldig lite. Skal vi kreve mindre så kan vi ikke ha krav..

Hvor lang tid mener du at dere trenger før dere kan krige igjen? to uker? og kommer alliansen til å være klar til krig da, eller kommer du til å stille opp alene?
  • Eudaimonia wrote:

Det er jo bare ett krav, og det er veldig lite. Skal vi kreve mindre så kan vi ikke ha krav..

Hvor lang tid mener du at dere trenger før dere kan krige igjen? to uker? og kommer alliansen til å være klar til krig da, eller kommer du til å stille opp alene?

har vel snaka med deg ingame nå :). resultat mindre en ingen ting, de er ikke interessert i noen form for våpen hvile eller avrunding av krigen... jaja. jeg har prøvd i da minste... war on då... lykke til videre :)...