Alliansen sif/spa erklærer herved krig mot Gen-alliansen

• Krig

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

Hi,

You can find new board on address: https://forum.ikariam.gameforge.com/
Please register there to continue with usage.

Old forum is in read only mode and will stay like that for some time

Ikariam team

• Jan wrote:

Seadon har vel allerede sagt at han ikke vil svare mer, så vidt jeg har fått med meg.

Har ikke eg sett, sendte han en personlig meldig in-game. Men om det stemmer at han ikke vil svare mer så er det bare barnslig, han kan ikke være leder i en allianse som er i krig og nekte å svare folk. Eller han kan men er ikke så mye respekt av det. *Det har ingenting å gjøre med at det er oss han er i krig mot, bare min personlige mening.*
    Mhv. \-|-/ Kennethh \-|-/
    Medlem av INCA på Alpha

After all it's just a game, or is it? :hm:D
  • kom tilbake fra ferie for to dager siden og det første jeg ser er at SISP lager kvalme rett etter at de ble banket opp av XO (nok en gang!)

jeg er absolutt ikke overrasket for dette er typisk SISP. så om noen prøver å få en forklaring fra dem så lykke til. Enig med mange at kravene og begrunnelsen er virkelig tåpelig. men må legge til at en allianse får lov å gjøre det de vil uansett hvor tåpelig begrunnelsen er. så eneste måten er å banke dem opp så de ikke tørr å komme med så idiotiske krav.

Angående samarbeide mellom SISP og genesis så må jeg si at dere i SISP ønsket genesis inn i SISP kun for å slå XO som dere har prøvd uttallelige ganger men som har mislykket. og når dere ikke klarer å rekruttere dem så er dere sure og griner og vil ta igjen.

ja krig er gøy, men ærligtalt dere gjør at flere slutter å spille. jeg er glad for å se en stor allianse som genesis uavhengig i toppen av allianse scoren. jo flere, desto bedre. men det betyr ikke at dere skal dolke alt og alle som er i toppen bare for at seadon og kanskje simba (slepende etter seadon) ønsker det.

til slutt ønsker jeg Genesis dypt fra hjertet lykke til.

Ferri
  • Jasså, har ponniklubben nesten gitt opp håpet mot Gen eller? Fikk meg en god latter da jeg så noe som var veldig kjent på den eksterne siden deres :)

EDIT: Tenkte på bildet Infinity. Dette er ikke en tråd til å diskutere hva som var likt og ikke likt :P Og nei, texten var ikke der, men det er fordi HVN laget den der for litt siden (om jeg ikke tar helt feil :) )
  • Tazzad wrote:

Jasså, har ponniklubben nesten gitt opp håpet mot Gen eller? Fikk meg en god latter da jeg så noe som var veldig kjent på den eksterne siden deres :)
    Det så ikke jeg før nå så takk for at du delte det :) Men jeg tror ikke det er helt det samme. den skriften på siden sto der ikke før eller tar jeg feil?

Vi er barn til vi dør
  • Ang noen av disse rapportene!

Jeg legger merke til at krigs rapporter med XO2/MERC vs SISP havner under denne krigen som om XO2 er en del av den. Sist jeg kjekket så var ikke MERC i noen krig med SISP. XO2 har da bare forsvart Ed som vi ser på som en alliert i XO2. Begrunnelsen deres er at Ed hadde vært med på ett angrep på GEN sin side og dermed er Ed(MERC) med i krigen. Så ett spørsmål som reiser seg i mitt hue er da om dere nå ser på XO2 som en part i krigen mellom SISP vs GEN siden vi hjelper Ed og dere poster kampraporter uten GEN-navn på under GEN krigen.

Jeg sa i forkant til Simba at de rapportene ikke hører hjemme under den tråden og jeg syns dere bør legge de ut ett annet sted:) Vis det er sånn ar dere trekker oss inn i dette så hadde det vært fint og få det slått fast først som sist?

Mvh. Reider
  • Hovedpoeng er at vi har ikke klare krigsregler på norske servere. Hvis reglene var klare, vi skulle ikke havne i slik situasjon og unødvendig diskusjon.

Når en krig blir offisielt, er det lov at andre allianser joiner krigen ETTER krigstarten ?

MERC alliansen har blandet seg åpenbart i krig mellom oss og GEN. De angrep oss først, de la selv ut første rapport i kamptråden (post nr. 7), hvor de var med i kampen på GEN sin sida. De skrev selv at:
    Vi er verken GEN eller SISP, men jeg føler at denne raporten er relativ uansett

Da var ingen som stilte spørsmål hvorfor er kampen lagt ut ?! Det var ingen GEN spillere i kampen heller. Men, når vi poster kampene mot MERC, da er det problemm ?!
    Målet vårt i by1, var som før, gi MERC en juling til, fordi sist gang deres spiller forsvant i ferie modus midt i kampen. Og deres innblanding i krigen påvirker krigen mye. Vi bruker tid og resurser unnødvendig. Og ikke minst, denne gangen var dere fra XO2 som støttespillere ?! Ja, det er sant at på rapporten var ingen GEN spillere, men det var flere på vei til å hjelpe og som prøvde frigjøre havna.
    Og nå, har vi en rullerende ball som øddeleger krigen, fordi mange som "er ikke med" blandes i krigen.

Jeg har ingenting imot at allianser støtter hverandre og hjelper i krigen. Men da skulle de melde seg FØR krigen starter, ikke midt i krigen.

Slik som er på mange andre servere. En allianse erklarer krig, andre allierte allianser har lov til å joine hvis de vil. Alle som har meld seg i krigen sender liste med sine medlemer, slik at ingen kan rekrutere nye spillere i løpet av krigen. Som vanlig det er 24 timer tidsfristen og krigsvarighet er definert, fra 10 til 25 dager. Målet er klar, påført skader i generaler eller generaler + resurser som er plyndret. Osv. I hvert fall, før krigen starter alt er klar. Og ingen andre kan joine krigen etter krigen har startet. Og ingen kan erklare ny krig til allianser som var i krigen, minst 7 dager etter aktuelle krigen er ferdig. Og dette fungerer utmerket, det er gøy å spille, noen ganger vinner mann, andre gang taper, men det er poenget med ikariam. Små allianser akn vinne mot store, alt er mulig. Når krigen er ferdig, spillet går videre og serveren lever. Selfølgelig, vi kan diskutere og tilpasse regler til vår server, men bedre regler vi må ha ! Spiller selv på flere servere, og denne er eneste hvor antall spillere er mindre og mindre.

The post was edited 1 time, last by bjorn fjell: skrivefeil :) fins sikkert flere ().

• Føler du skriver mye her og til dels svarer på det jeg lurte på:) Men er det sånn at SISP ser på XO2 som en del av krigen på lik linje som MERC? Ingen i XO så på XO2 sin handling som noen inngripen i GEN konflikten, men når vi ser hvordan dere skal plage Ed så lurer jeg jo på om dere kommer til oss også? siden dere mener at vi grep inn i krigen:)
  • Om dere lurer på hvorfor vi blander oss inn så er det fordi vi er Mercenaries, vi selger tjenestene våre til høystbydende. Denne gangen var det ikke noe ressurser som var belønningen, men heller en moralsk belønning, karma om du vil :)

Bla. så har dere også fått naboen min til å slutte, så nå er jeg den eneste som donerer på vinøya mi igjen :( Det hjelper ikke om dere vil vi skal la dere være ;)

XO2 var snille nok til å komme å hjelpe meg da jeg begynnte å få større trusler fra sisp, noe jeg er veldig takknemlig for ^^

Uansett hvordan krigen ender så ser vi på de største taperne som seadon, simba og raptor fordi de bruker ekte penger på å flytte byene sine overalt, og sikkert mye annet også :P
    [w]Nå begynner du kanskje å dra den litt langt Eudaimonia? Tazzad.[/w]
    With great power comes great power bills.
  • dette byner å bli helt flaut. bare ta en titt i kamprapporter og hold kjeft? såvidt jeg kan se så har ikke GEN/MERC en seier. alikevel klarer dere å slenge dritt om oss? og reider, om vi ser på dere som en motstander i og med at dere er med i rapporter? var vel ikke tilfeldig at det sto 3-4 xo2 spillere i en by ? er jo dere som legger opp til det.. ekke noe plan om å byne å angripe xo2 fordet..
  • Aimax, om vi ser på dere som en motstander i og med at dere er med i rapporter? var vel ikke tilfeldig at det angrep 3-4 SISP spillere i en by ? er jo dere som legger opp til det.. ekke noe plan om å byne å angripe SISP fordet..

See what i did there? ;)

Faktumet er at vi stod i en MERC by, og når dere fant det ut kjørte dere det dere hadde på oss. Dere vant og vil være høye på pære. Helt forståelig det. Men det betyr ikke at kamprapporten hører sammen med GEN/SISP konflikten.
  • en alianse med ingen troverdighet, bare tomme løfter.

SISP er en alianse med tomme løfter og en skitten taktikk. fool me once. your bad. fool me twice... will never happen.vi har hørt deres løyner. vi vil samles å sloss!
  • Enig med Aimax her. Greit nok at dere vil samles og sloss, men er ikke det dere har gjort den siste tiden da?
    Eller tok du ferie og satte deg og slappet av så lenge, og sparte soldatene til det kom hjelp?

(Sånn rent hypotetisk.)

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win." Sun Tzu
  • Voksne og modne ledere i begge alliansene har diskutert og løst sine problemmer og har kommet frem til en avtalet. Kommentaren kan bli oppfattet noe barnslig eller hva edu? Jeg forstår at mange nå er engstelige og vil ødelegge for freden. Men leiesoldater blander seg ikke i politikk. Dersom du er redd for oppdragstørke kan du alltid sende meg en pm så skal jeg finne godt betalte oppdrag. Skal nok betale mer enn det du har klart å skrape hittil.
    Jeg er bare glad for fredens vegne og ønsker dem begge lykke til :)
  • Vi oppfører oss vel ganske likt på forumet meso, du mot xo jeg mot sisp, så du skal vel ikke snakke om slikt :P

Denne avtalen her er vel ikke så godt utformet som det virker som, men detaljene skal ledelsen i GEN få forklare selv..

Og rollen min er vel ganske så mye mere enn bare en leiesoldat, men jeg har jo ikke hatt noe serlig kontakt med GSA før så forventer jo ikke at dere skal vite om det.. du kan jo ta deg en tur innom tråden om meg her på forumet om du lurer på hvilken posisjon jeg har her, og jeg er jo fortsatt å nå ingame ;)

Betalingen min er god nok, for XO kriger jo fortsatt, så det er heller ikke noe problem ^^

Men om det er fred nå, hva kommer GSA til å gjøre med sine krigserkleringer?

Personlig synest jeg det hadde vert kult om de kaller seg ponnyklubben, ikke nedverdigende ::D det viser at de står for hva de har gjort, og det er jo ganske morsomt også :P
    With great power comes great power bills.