Alliansen sif/spa erklærer herved krig mot Gen-alliansen

• Krig

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

Hi,

You can find new board on address: https://forum.ikariam.gameforge.com/
Please register there to continue with usage.

Old forum is in read only mode and will stay like that for some time

Ikariam team

• Synes at siden det er SISP som starta erklæringen så kan vel de komme og si litt mer her? krigen blir jo mere uklar når ikke SISP kan snakke litt om den...synes ikke at 2 SISP poster er noe som forklarer kirgen så veldig godt.

Bildet er laget av Infinity og tusen takk for det :D :ty:D

R.I.P alpha.

R.I.P beta.

General i B-H på gamma.
  • Først vil jeg bare bekrefte hva mamor sa.. Ja HvN sluttet frivillig!

Men anngående den avtalen om broderskap. Når vi skulle stemme over det i ledelsen så var vi 7 ledere som stemte, og vi skulle stemme over to ting. Først skulle vi stemme over en sammenslåing med alliansen Baal, og alle stemmte jo selvfølgelig ja :) Så plutselig sa HvN at de stemmene var til om vi skulle bli broderskapsallianse eller ikke o.o Flere hadde ikke all verdens tid, og trodde vi var ferdige så de dro, og de som var igjen forsto ikke helt hva som skjedde og når jeg protesterte så fikk jeg bare til svar "ja, vi stemte vel over det...". Et ganske sleipt knep vil jeg si.. Rett etter var jeg general i XO2.. Men sammenslåingen med Baal var et faktum, og det var kanskje deres forvirrelse over hva som skjedde som kjøpte meg tid. Jeg kontaktet ledelsen i GEN og vi snakket mye om hva som skjedde, og vi kom fram til at det ikke skulle være noe broderskap med SISP, og at alliansen i alle fall ikke var klar til å bli dratt inn i en krig mot XO. Så jeg kom tilbake til gen, ikke som general denne gangen, men som leder. Jeg var leder i en uke mens sakene roet seg ned og vi fikk ordnet opp i det som skulle ordnes, før tux igjen fikk lederposten sin tilbake :)
    With great power comes great power bills.
  • Først vil jeg bare bekrefte hva mamor sa.. Ja HvN sluttet frivillig!

Beklager, var kanskje ikke riktig av meg å si dette slik. Men forsøkte å gjøre en lang historie kort.
    [Link til et tilfelle av "å gjøre en lang historie kort + endringer for å gjøre historien fin" av Eudaimonia]

Den detaljerte historien forteller at jeg ble satt i en rang uten noen rettigheter. ( Ikke tilgang til hverken alliansens medlemmer eller rettigheten til å sende rundskriv.) I tillegg var Eudaimonia plutselig var leder for alliansen, noe som gjorde mitt medlemskap verdt i Genesis verdt 0. Dette førte til at jeg resignerte og avsluttet mitt sterkt begrensede medlemskap i Gen.

Jeg sa også ifra at jeg ønsket å returnere den dagen det ble gjennomført en avstemning over ledelsen. Dette ble gjort i ettertid.

Resten av hva du skriver her Eudai, er bull*** uten like. Hadde tingene virkelig foregått slik du forteller, ville selvfølgelig ledelsen ordnet opp i dette ved en ny avstemning. Det skal også nevnes at det ble gjort en avstemning blant medlemmene i Genesis, med samme utfall.
  • Jeg har et spørsmål til sig/spa (som en spiller, ikke som en moderator :P)

Det ble skrivd i den første posten deres her "Vil jo også legge til at vi ikke bare gjør dette for å ødelegge for andre spillere". Så dere sier at det å ødelegge for andre spillere faktisk er en grunn til at dere gjør det?

Mvh Tazzad :)
  • Diskusjonen/krangelen om problemer i ledelsen kan dere holde dere til et annet sted. Dette er en krigserklæring og etter hva jeg har sett, er ikke krigen godtatt enda.

Til noe annet: Jeg vil ikke kommentere kravene eller noe særlig om denne krigserklæringen ettersom det vil bare være opsummering av hva andre har sagt. Jeg vil heller legge til at å erklære krig nå ikke vil løse noe. Det vil kanskje gjøre alpha enda kjedeligere. Jeg kan ikke se på dette som en unskylding for å utslette noe dere har som en trussel.

Jeg synes faktisk synd på Gen som ligger litt ustabilt og dere kommer for å ødelegge. Håper på litt mer info fra SISP sin side. Siden jeg ikke er i Gen lenger så skal jeg heller ikke blande meg så mye.

Vi er barn til vi dør
  • Tazzad svar kanskej :)

Tazzad wrote:

Jeg har et spørsmål til sig/spa (som en spiller, ikke som en moderator )

Tazzad wrote:

Det ble skrivd i den første posten deres her "Vil jo også legge til at vi ikke bare gjør dette for å ødelegge for andre spillere". Så dere sier at det å ødelegge for andre spillere faktisk er en grunn til at dere gjør det?

Tazzad wrote:

Mvh Tazzad

Tazzad wrote:

Jeg har et spørsmål til sig/spa (som en spiller, ikke som en moderator )

Tazzad wrote:

Tazzad wrote:

Mvh Tazzad

Skal prøve å være kort men er ikke så enkelt når abusultut alle er i mot meg :) Jeg har spilt ikariam lenge nå og jeg tror at jeg kan si at ikariam har hatt godt av å ha en kriger som meg på serveren....Vet med egne øyne at serveren dør fort ut vis det ikke skjer noe i det helle tatt ! Så ærlig nok som jeg er selv om jeg vet at mange hater meg akurat nå så fortsetter krigen.....Det som kan sies er at jeg snakker med tux så da kan det være lurt for gen å ikke komme med mer idiotiske kommetarer på denne tråden......ettersom sisp har kontakt med ledelsen i gen så er det ennå muligheter for at 1 av alliansen står etter dette her :)

Ser selv at dette kan være dommedag for meg selv, men ettersom det er er et spill og ikke betyr alt for meg skal jeg dele det jeg føler med resten av ikariam crewet.... Gjør dere oppmerksom på at denne krigen er satt nå desverre og at jeg seadon ikke kommer til å gå tilbake på noe som helst :) det jeg kan si er at jeg snakker med ledelsen i gen alliansen, men at dette ikke kommer til å føre til noe fred med det første.......

Hilsen
    seadon
    Som egentlig bare prøver å få litt liv på de norske serverene her :)
    Ps dette blir mitt eneste svar på denne tråden her så nå er det litt opp til andre..............................
  • seadon wrote:

Dette er noe av den mest idiotiske "forklaringen" jeg har lest ang hvorfor gå til krig. Seadon "påstår" hardnakka at han skal forklare alt??? Også forklarer han ingenting!!! Lurer på hva han har røyka???? Sokka sine!!!!!!!!
  • Da var det kanskje på tide at vi kom med et motkrav...

Hvis vi i Genesis går av med seieren så skal dere bytte leder og dere skal hete Ponniklubben ut året ;) Dette kan selvsagt diskuteres, men det er dette vi ønsker. ( En unnskyldning hadde jo ikke gjort noe det heller forresten )

Ps. Vi sa bare leder Seadon, så resten er opp til dere.

The post was edited 1 time, last by Tux ().

• joda, forklaringen til SISP om hvorfor dei skulle gå til angrep var kansje litt tynn, men det er eit spill og på veldig mange andre servere behøver man ingen forklaring på hvorfor man vil krige. på den norske alpha serveren er det ingen konfliker (etter hva eg kjenner til) og det er nettop på grunn av at ,vist så mye som 1 angrep utføres, blir det eit stort ståhei.. på mange andre servere kan man angripe nesten hvem man måtte ønske, uten at det i det hele tatt vil ha noe betydning. det er ikkje rart at serveren dør ut når SISP blir stemplet som "dei slemme" fordi dei faktisk prøver å skape litt liv. måten dette blir utført på derimot er ein annen sak, og eg har forståelse for at dette kan vere kritikkverdig.

krig er gøy, og det er flott at sisp kan se den verdien, i motsetning til Gen som tydligvis ikkje er fornøgd... om det er kravene som Gen ikkje liker eller om det er krigen i seg selv dei ikkje liker er eg usikker på, men etter min mening bør man heller fokusere på ein god krig istede for å fokusere på kravene.

ønsker dere begge lykke til ;)

milk
    Beta: B-H
    Gamma: M-M
  • Jag kan köpa en krigsförklaring om anledningen är att man vill få liv på servern och vill ha ett ärligt och renhårigt krig. Det är helt okay.'

Men att man istället skriver att man med kriget vill få den andra alliansen krossad, det är SVAGT !!! Det för inte spelet framåt.

Vill ni då också att vi i GEN slutar att spela ?? Vill ni krossa oss också ???

Jag vill nu se ett ärligt och morsomt krig. Vi spelar för att vi liker det. :gluck:D

//Bitta
    (Försökte få in rätt norska ord)

The post was edited 1 time, last by Bitta ().

• Greit nok at dere angriper GEN, men mine medlemmer er ikke i gen.

Dere angriper en allianse som ikke engang har fred me gen. :(

Dere kunne så gjerne la være
  • Denne krigen er ikke godkjent av hva jeg ser. Derfor er dette et dårlig planlagt, ettersom halve IKA crewet er på ferie/ er vekke. Det betyr at etter 14 dager vil ikke krigen ha startet hvis ikke den blir godkjent før, noe som gjør at ingen kan vinne og bashing ikke er lov.

Vi er barn til vi dør
  • Har bare skumlest hele krigsærklæringen, og jeg står for det samme slik som Seadon gjør.

Jeg er for krig på serveren, dette kan vekke aktivitet, både i de alliansene det er krig med, og spillere i andre allianser.
    Dette kan også gjøre at det blir mye endringer i alliansene som er på topp om alliansen oppløses, men det kommer ann på hvor mye gen og sifspa kan takle krigen, men jeg håper at krigen vender den riktige veien, og at aktivitet kommer igjen på vår flotte alpha server.

Jeg ønsker da begge alliansene lykke til, og jeg håper medlemmene i begge alliansene viser seg verdig ved sitt medlemskap, og kriger for sin allianse, og sine medspillere.

eXe
    :)
  • Som LODD sa, det er barneskolekvalitet over kravene til SIFSPA. Genesis, en slags 'underdogallianse' har kommet seg oppover ved ærlig og redelig arbeid, også fordi vi ikke ville være med på en sammenslåing, skal dere prøve å ødelegge oss.
    Synes derfor dette kravet dermed er helt på jordet.

Ikke det at det er så viktig, for vi vinner alikevel :)
    IkariamOa
  • Execute wrote:

Har bare skumlest hele krigsærklæringen, og jeg står for det samme slik som Seadon gjør.

Jeg er for krig på serveren, dette kan vekke aktivitet, både i de alliansene det er krig med, og spillere i andre allianser.
    Dette kan også gjøre at det blir mye endringer i alliansene som er på topp om alliansen oppløses, men det kommer ann på hvor mye gen og sifspa kan takle krigen, men jeg håper at krigen vender den riktige veien, og at aktivitet kommer igjen på vår flotte alpha server.

Jeg ønsker da begge alliansene lykke til, og jeg håper medlemmene i begge alliansene viser seg verdig ved sitt medlemskap, og kriger for sin allianse, og sine medspillere.

eXe

Enig i at en krig et bra men grunen for kigen og kravet er bare dumt... Det eg reagere mest på er at di først ville ha sammarbeid med oss og så eklærer krig når vi sier nei, virker nesten som om di forværmet eller noe. Eg VET ikke for Seadon svarer meg ikke :censored:
    Mhv. \-|-/ Kennethh \-|-/
    Medlem av INCA på Alpha

After all it's just a game, or is it? :hm:D
  • Seadon har vel allerede sagt at han ikke vil svare mer, så vidt jeg har fått med meg.

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win." Sun Tzu