Daglige bonuser

• Forslag til spillet

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

Hi,

You can find new board on address: https://forum.ikariam.gameforge.com/
    Please register there to continue with usage.

Old forum is in read only mode and will stay like that for some time

Ikariam team

• Daglige bonuser

Jeg syntes at man burde kunne tjene ambrosia i spillet uten å betale. Derfor foreslår jeg å gjøre slik at med disse poengene man får av å gjøre daglige bonuser, så kan man velge å kjøpe ambrosia for disse pengene. for eksempel, 1 ambrosia får 300 slike poeng. Dette vil ikke spillet tape mye penger på økonomisk, og i tillegg kan dette hjelpe til mer aktivitet på serveren. Noe den absolutt trenger. Flere som deler denne tanken? kan jo være andre måter å tjene opp ambrosia å, men dette er et forslag. Hva syns dere?
      Bjørnartheman
    • Du kan veksle inn endel av disse bonusene i premiumfunksjoner allerede. For eksempel raskere innsamling av ressurser eller premium-konto. Hvorfor man da istedenfor skal kunne veksle de inn i Ambrosia har jeg vanskelig for å forstå, siden man allerede kan veksle de inn i funksjonene Ambrosia gir.
      Files
      • error tid1.png

(62.69 kB, downloaded 48 times, last: )
      • error tid 2.png

(55.06 kB, downloaded 51 times, last: )
      • error tid 3.png

(3.3 kB, downloaded 40 times, last: )
      • error tid 4.png

(3.03 kB, downloaded 45 times, last: )
    • Ambrosia brukes jo til andre ting, som flytting av byer, og omgjøring av ressurser. Dette er jo viktige ting, som man ikke kan få av de nåværende daglige bonusene. Jeg tror en slik innføring kunne hjulpet aktiviteten på serveren, og det er jo viktig:)
    • Ikariam er ikke laget for å ha høyest mulig aktivitet på serverne eller at spillet skal være så morsomt som mulig, det er laget for at de skal tjene mest mulig penger på det. Heller motsatt faktisk, for jo flere spillere de har og jo mere som skjer jo dyrere er det for dem å drive spillet, så det er bedre å bare ha noen få som faktisk bruker penger. Om de begynner å gi bort ambrosia gratis så tjener de mindre penger, å det vil de selvfølgelig ikke. Så enkelt er det :)
      With great power comes great power bills.
    • Bjørnartheman wrote:

Ambrosia brukes jo til andre ting, som flytting av byer, og omgjøring av ressurser. Dette er jo viktige ting, som man ikke kan få av de nåværende daglige bonusene. Jeg tror en slik innføring kunne hjulpet aktiviteten på serveren, og det er jo viktig:)

Nei, man kan ikke få de akkurat nå med de daglige bonusene. Jeg kan rapportere det som forslag dersom flere er interesserte i at det rapporteres videre, men da vil jeg nok måtte foreslå at det vil koste 450 tjenester eller mer, som jo er det de forskjellige ambrosia-funksjonene du allerede kan løse inn.
    • Bjørnartheman wrote:

Det skjønner jeg, vet om fler in game spillere som er gira på dette.

Så få de og til å komme til forumet og skrive og foreslå ting! Det hjelper svært lite dersom man bare snakker sammen spillerne uten å faktisk ta skrittet med å foreslå noe og å diskutere det saklig på forumet. Ting kan rapporteres som forslag, men jeg trenger at litt flere foreslår ting og er med på diskusjonen enn bare en eneste spiller.
    • Selv er jeg ganske positiv til forslaget, da jeg ikke er en spesielt stort fan av "pay to win" som flere spill har blitt. Når det er sagt er mestparten av oss som spiller ikariam både her og i andre land skylda for at ikariam faktisk har blitt som det er, da vi fortsetter å betale for det.

Uansett støtter jeg dette, da en slik ordning gir de som ikke ønsker/kan betale ambrosia mulighet til å gjøre litt av og til de også :) tommel opp fra meg.

Bildet er laget av Infinity og tusen takk for det :D :ty:D

R.I.P alpha.

R.I.P beta.

General i B-H på gamma.
    • Den daglige bonussen blei vel innført som eit ørlite håp om å bedre aktiviteten på ikariam.. :)

Problemet med den daglige bonusen er at den per i dag er så liten at kun noen få bryr seg om den, siden det kun er snakk om små detaljer i den store sammenhengen.

GF burde begynne med å øke den daglige bonussen til en størrelse som utgjør ein forskjell, dersom den daglige bonussen skal ha noe effekt.

1 ambrosia for 450 poeng er så lite at verken GF taper på det, eller vi tjener på det. Det er små detaljer i den store sammenheng - akkurat som resten av den daglige bonus.

Forslaget støttes (y)
      Beta: B-H
      Gamma: M-M
    • Hei mitt gode samhold!

Lenge siden sist!

Kort sagt; jeg syntes det er et GODT FORSLAG. Men på samme tid forstår jeg dem som sier at GF er ute etter å tjene penger. Har vært i systemet før, som TM (Team Manager (over BA OG GA)). Men samtidig tenker jeg dette er et viktig signal å sende til vår eier. Godt initiativ! :thumbsup:
      Tidligere Game Operator [GO] & Board Moderator [MOD]
    • Ser ikkje at det skulle være en spøk haakon, det er da flere allianser som har nedstøvede registrerte forumbrukere...

Selv tenker jeg at dette kan være fornuftig, både for dem som er sta nok til å ikkje bruke en krone på spillet og for dem som gjerne er ny i spillet. Kjekt om man kan få litt ambrosia på den måten også =) da kan man jo korte litt ned på byggetid, små pjokker kan få leke litt pirat, og man kan også bruke premium handelsmann =)

Godt forslag, som eg gjerne støtter =)

c",) -Dreamy-
      ---> Drømmehagen <---

Har alltids en kulturavtale eller fem ledig ^^
    • Veldig enig med Archeangelica! :thumbsup:

Men tenker samtidig at det er viktig av vi har et community (les samfunn) som er interessert i dette. Vet det er vanskelig for ledelsen her, spesielt TC å kunne få gjennom. Men tenker på samme tid det er er viktig signal å sende!
      Tidligere Game Operator [GO] & Board Moderator [MOD]