Search Results

Search results 1-20 of 82.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

Hi,

You can find new board on address: https://forum.ikariam.gameforge.com/
Please register there to continue with usage.

Old forum is in read only mode and will stay like that for some time

Ikariam team

• Kulturavtaler

Execute - - Verden Delta

Tenkte det kunne være greit med en tråd der kulturavtaler samles, slik det har blitt gjort på tidligere servere. Viktig at samtlige som kommenterer tråden sier hvor mange avtaler de mangler, og eventuelt hvilket navn er bruker ingame, dersom det er annerledes enn her på forumet. Håper at så mange som mulig velger å utnytte seg av denne muligheten, slik at det vil bli raskere å finne spillere du/dere kan skaffe en avtale med.

• Okei! Ja, det høres selvfølgelig mer korrekt ut. Prisen trekkes fra den eksisterende prisen før forskningen inntreffer, noe den selvsagt har gjort hos meg. Takk igjen for godt svar Men syns likevel at det er noe misvisende hvis en faktor skal vise oss hva vi "tjener" på rabattene, mens den andre faktorene (herav bygningene) ikke vises. Mener da at det ville vært lettere å fjerne hele forskningsrabatten fra hjelpesiden, og heller latt oss spillere se disse endringene i et større perspektiv, enn å…

• Takk for et godt svar Mea! Det ser mer riktig ut når prosenten fra forskningen trekkes fra. Likevel blir ikke dette riktig i mine beregninger, da jeg gir et eksempel på tre igjen: 15085*(1-1%)=14934 Her skulle det egentlige svaret blitt 14924, altså 10 tre i differanse hvis dere ser på vedlegget mitt øverst til venstre. Jeg regnet også på nivå 4, der differansen mellom den aktuelle verdien og den egentlige verdien var større.

• Hei! Jeg har nå opprettet et regneark med ulike tabeller, der jeg gjør beregninger i forhold til bygningenes rabatter som kommer med forskning, samt bygg som arkitektor og snekker. Jeg skal for tiden oppgradere guvernørens residens til nivå 3, der jeg trenger disse ressursene: Her ser man at prisen er redusert, da jeg har forsket frem en rabbatert pris på 6%, i tillegg til at den nevnte byen har snekker i nivå 1, som gir meg en rabatt på 1%. Går jeg inn til siden "Hjelp", finner jeg denne oversi…

• Velkommen til Delta

Execute - - Verden Delta

Håper på å se noen gamle her! Morsomt at det skjer noe nytt her

• Vi endte på 24 runder Sjøslag nær tellus K (28.04.2015 18:22:40) torgrimm fra Steinhollt vs solsikke[DAWAR] fra Nepeta, Adriank[DAWAR] fra Marmor, HermodA[DAWAR] fra Glitner, N1tram[DAWAR] fra Krystall --------------------------------------------------------------------------------------------- Rambukkskip.........................404(-426) - Rambukkskip.........................884(-150) ............................................. - Flammeskip...........................16(-214) Morterskip......…

• Kampen er ikke ferdig enda, men slik ser den ut i runde 18 Sjøslag nær tellus K (28.04.2015 16:52:40) torgrimm fra Steinhollt vs Adriank[DAWAR] fra Marmor, HermodA[DAWAR] fra Glitner, solsikke[DAWAR] fra Nepeta, N1tram[DAWAR] fra Krystall --------------------------------------------------------------------------------------------- Rambukkskip.........................506(-324) - Rambukkskip........................1722(-108) ............................................. - Flammeskip...............…

• Hei! Vi i allianen DAWAR har herved valgt å erklære krig mot Game Operator alliansen på følgende grunnlag: - Alpha har hatt en fallende aktivitet i de siste par årene, noe Norwegian Army har svart med å erklære krig mot allianser i hytt og pine. Ettersom våre kjære krigere i NA også har blitt rammet av aktivitets tragedien, har vi valgt å slenge oss ut på denne bølgen. Siden våre kjære Game Moderatorer ikke har blitt erklært krig mot før, så føler vi dette er på tide. - Alliansen GO har den høye…

• Na erklærer herved krig mot MERC

Execute - - Alpha

Da er krigen igång om få timer! Ønsker lykke alle sammen lykke til, og jeg håper dette skaper aktivitet for mange her Jeg må også nevne at utifra generalscoren så imponerer både MERC og GSA meg med et stort antall generaler, da jeg trodde NA kom til å være den ledende parten med flest generaler fra start. Gleder meg til å følge med her!

• MERC erklærer herved krig mot NA

Execute - - Alpha

Ønsker begge parter lykke til, å håper dette blir en spennende krig! Håper også på at det blir mange kamprapporter som blir lagt ut her på forumet

• 1vs1 Reider, Seadon

Execute - - Alpha

Noen kamper å poste enda? Og hvorfor har du aktivert feriemodus?

• Da er vi på den 15 Juni, så da er vell krigens 14 dagers periode over?

• Når aktivitetsnivået faktisk var bra så sluttet de svakeste og de med minst motivasjon her etter min mening, men hva skal man med spillere som slutter bare de får motstand? Det er jo et strategispill, hva skal man med en bruker som bare bygger poeng, hva er hensikten, og hva er moroa med det? Jeg mener iallefall at en krig skaper mere liv her, det skaper flere muligheter til å kommunisere sammen, og at det faktisk skjer ting her. Ikke rart i at folk slutter når de som er igjen her bare bygger? O…

• Tror neppe en allianse vil godta et forslag om nedleggelse av alliansen sin, når de erklærer den, og kan fritt frem bestemme om de vil legge ned eller ikke. Jeg mener iallefall at NA burde holdes oppe, da det faktisk er den alliansen her på ikariam som driver serveren, hvem ellers skulle lagd så mye liv her i det siste?

• Jeg er også i samme situasjon som Eudaimonia, da jeg har mitt siste år på videregående før jeg går inn i forsvaret. Jeg vil disponere noe fritid til ikariam, samt krigføring for alliansen min. Jeg vil også takk seadon og resten av NA, da dette er noe ikariam.no trenger nå. Jeg håper at vi kan gi dere en god utfordring, samt mye intressant spilletid her mens denne krigen pågår. Ønsker alle allianser lykke til, og jeg kommer til å kontakte alle sammen iløpet av denne uken. Mvh eXeCute, Leder i God…

• ny allianse alpha.

Execute - - Alpha

Flott dere tar tak og starter opp noe nytt! Råder deg også til å endre din signatur her på forumet. Anbefaler dere også til å gjøre noe, flere og flere spillere starter for seg selv nå, og det skaper mye bortgang her, når de egentlig ønsker fremgang. Så kommuniser, kom til spillerne og ikke la spillerne komme til deg, som du sikkert vet! Lykke til! eXe

• MERC vs NA

Execute - - Alpha

Jeg skal ikke ta noen stilling til hvilke påstander av diskusjonen som er rett, jeg jeg håper vi kan droppe diskusjonene, og legge mere vekt på moroa nå. Det tar utrolig mye tid til ikariam nå, egentlig mere enn jeg kan ta meg tid til. Men hvorfor gjør jeg det? Fordi det er ekstremt morsomt. Jeg føler at alpha endelig har blitt livlig igjen, og at ting faktisk skjer nå! Håper så mange som mulig kan henge seg med på denne bølgen. Enten om det er spillere i involverte allianser, allianseløse spill…

• Athen vs GEN

Execute - - Alpha

Flott å se at det er virkelig liv her på alpha nå! Stå på Athen. Lykke til både dere og Gen.

• Gods Army vs Henne

Execute - - Alpha

Vi i Gods Army har i denne tid valgt å erklære en krig mot alliansen Baki, Henne. Grunn: Våre grunner til krigserklæring er massekrig på Alpha. Vi ønsker å fortsette trenden om kriger, som kan være en løsning for å bedre aktiviteten på serveren og forumet. Vi valgte Henne fordi de har en god poengsum, og vi tror aktivitetsnivået er målbart til å gjennomføre en krig med oss. Krav: Vi har ingen spesielle krav for avslutning av krigen, men vi gir Henne 2 enkle løsninger: -Krigen vil vare til 1 Apri…

• -NA- vs GSA

Execute - - Alpha

Vi er klare for krig, noe jeg har skrevet til Seadon på melding. Vi kommer nok ikke til å vise GSA på sitt beste som den en gang var, men vi vil gjøre det vi har mulighet til å få gjort. Ifølge Seadon har krigen allerede startet, som reagerer på angrep av Henne spillere som vi er til dags dato i en konflikt med. Jeg ønsker alle NA spillere lykke til, og håper dere tar henhold til å bedre aktiviteten her på Alpha, og angripe med variasjon, slik at ikke en lite aktiv person blir totalt knust med t…